Compania suedeză Einride a început în această săptămână să opereze camionul electric autonom T-POD pe o distanţă scurtă în Jönköping, unul dintre „centrii nervoşi” ai transportului din Scandinavia. Einride a declarat că studiul, care se dorește a se desfășura până la sfârșitul anului 2020, este o premieră, fiind pentru prima dată când un camion autonom rulează pe un drum public, fără să aibă şi un pilot care să poată interveni în situaţiile de urgenţă. În schimb, T-POD este supravegheat de la distanţă, de la un calculator, iar „operatorul” poate decide oprirea camionului în orice moment. Camionul de 26 de tone este echipat cu camere, radare și senzori 3D, astfel încât „ştie” în orice moment ce se întâmplă în jurul său. T-POD foloseşte o platformă de conducere autonomă realizată de NVIDIA (NVDA), iar sistemele sale sunt conectate printr-o rețea de 5G la „dispecerat”. Deocamdată, autonomia sa nu este foarte mare, de doar 200 de kilometri, dar se aşteaptă ca aceasta să crească în viitorul apropiat. În acest moment, T-POD circulă între un depozit şi un terminal, pe o distanţă de aproximativ 300 de metri. În schimb, are parte de cinci viraje strânse, la 90 de grade, pe un drum pe care circulă şi alte maşini. Camionul poate atinge o viteză maximă de 85 de kilometri pe oră, dar, din motive de siguranţă, poate circula în teste cu cel mult cinci kilometri pe oră. În contextul în care în Europa deficitul de şoferi profesionişti este de aproximativ 150.000, iar în Statele Unite ale Americii de 60.000, companiile de transport se arată încântate de T-POD.