Şoferii profesionişti sunt la mare căutare în zilele noastre, dar şi mai râvniţi sunt şoferii care ştiu să exploateze cât mai corect un camion. Mersul corect cu un asemenea autovehicul se traduce instantaneu în costuri mai mici de exploatare. Consumul redus de carburant, uzura cât mai mică a frânelor şi a anvelopelor, toate înseamnă mai mulţi bani pentru investiţii, nu de “ars” sau de “lăsat” pe asfalt. Tocmai de aceea, Renault Trucks a lansat încă din 2012 competiţia internaţională Optifuel Challenge, un concurs dedicat condusului economic, cu un premiu pe măsură: un T High 2019!

 

Selecţiile naţionale au început în centrele Renault Trucks România în luna aprilie şi vor dura până la sfârşitul lunii iunie, urmând ca apoi să fie desemnat şoferul român care va participa în finala internaţională din 15-17 octombrie. Ce trebuie să faci ca să ajungi în finală, de unde poţi pleca acasă cu un camion nou-nouţ? Să fii bun la anticipat ca să foloseşti la maxim inerţia maşinii, să stai cât mai mult în zona verde a turometrului şi cât mai puţin la ralanti, şi să nu “dormi” la volan, căci există, totuşi, şi un barem de timp. Evident, totul se întâmplă sub supravegherea unui trainer Renault Trucks, “înarmat” cu un laptop. Toţi parametrii din timpul cursei sunt înregistraţi în timp real cu ajutorul sistemului telematic de management al flotei Optifleet, aşa că nu va exista loc de “interpretări”.

Probele se dau la volanul unor camioane Renault Trucks T High încărcate şi inscripţionate cu Transfăgărăşanul, Coloana Infinitului sau Lupul Dacic, în cinstea celor 20 de ani de existenţă în România a celor de la Renault Trucks, după ce te-ai înscris într-un centru de vânzări sau pe site-ul companiei.

Încă o mai poţi face la Sibiu, unde proba se va desfăşura în perioada 3-7 iunie, Timişoara, în perioada 10-14 iunie, sau în Constanţa, unde probele se vor desfăşura în perioada 18-21 iunie. Revenind la premii, e bine de ştiut şi că şoferul campion va mai primi un voucher de 6.000 de euro, cel de pe locul II va primi unul de 3.000 de euro, iar şoferul clasat pe locul III va pleca acasă cu un voucher de 1.500 de euro. La ediţia din 2017 a competiţiei au participat 3.000 de şoferi din 29 de ţări, reprezentând 2.300 de companii. Tot atunci, România s-a clasat pe locul III în competiţie, fiind încă o dovadă că şoferii români pot fi printre cei mai buni. “Este o ocazie fantastică de a câştiga un camion frumos şi bun, dar şi de a mă autotesta, să văd dacă ceea ce ştiu eu despre conducerea unui camion este şi corect. Sper să mă calific în finală şi reuşesc să pun mâna pe un astfel de camion!”, a mărturisit unul dintre participanţii la concurs.