MAN are un nou camion pentru „lupte” grele, gata să tragă după el o greutate brută de 180 de tone. Modelul TGX 33.640 6×4 BLS a fost expus la bauma 2019, cel mai important târg al mașinilor de construcții din lume. Transportul greu și de mare capacitate necesită performanțe extrem de ridicate, iar clienţii cer camioane capabile de sarcini tot mai mari. În acelaşi timp, au o mare importanţă în alegerea unui camion fiabilitatea, costurile reduse de exploatare şi confortul şoferului. Tocmai de aceea, MAN oferă un portofoliu cuprinzător de maşini echipate corespunzător pentru transportul greu, gata să facă faţă încărcăturilor mari. Motorul MAN D38 de 640 CP și tractorul cu patru axe TGX 41.640 sunt în topul gamei, oferind o greutate combinată de 250 de tone. MAN TGX 33.640 6×4 BLS cu trei axe a fost gândit pentru sarcini de 160 de tone, dar poate duce fără probleme 180 de tone, dacă sunt obţinute aprobările speciale. Motorul puternic D38 de 15.300 centimetri cubi, şase cilindri în linie, oferă o putere de 640 de cai putere la 1.800 de turaţii/minut şi un cuplu de 3.000 Nm pe un interval de turaţii cuprins între 900 şi 1.400 de rotaţii pe minut, ceea ce-l face ideal pentru transporturile speciale.
Axa faţă cu arcuri suportă o greutate de 9 tone, iar cele din spate, pneumatice, duc fără probleme 13 tone, iar cutia de viteze TipMatic 12 cu retarder este controlată de un soft special, capabil să monitorizeze şi gestioneze non-stop rapoartele transmisiei, în funcţie de fiecare situaţie în parte. Acest soft alege modul de deplasare, în raport cu greutatea transportată, dar şi în funcţie de terenul pe care se deplasează camionul (linie dreaptă, urcare sau coborâre etc). Cutia MAN TipMatic 12 are şi un program pentru off-road, numai bun pentru drumurile dificile, iar puterea combinată de frânare a motorului şi retarderului asigură oprirea în siguranţă a ansamblului. Inginerii MAN au acordat o atenţie specială şi cabinei, fiind disponibile două versiuni mari: XLX şi XXL, în spatele cărora sunt amplasate sistemul hidraulic necesar pentru controlarea trailerului, cu o capacitate de 30 de litri pe minut, la o presiune de 250 de bari, şi sistemul electronic de detectare a sarcinii.
În transportul heavy-duty şi de capacitate mare este nevoie de camioane specializate şi speciale, „împerecheate” cu remorci la fel de speciale. Gama MAN heavy-duty din seriile TGS și TGX începe cu tractoare cu trei osii, care oferă o greutate combinată de 70 sau 90 de tone. Această valoare depinde de combinația selectată dintre motor și cutia de viteze, iar ultima axă este liftantă şi acţionată în versiunea hipoidă, pentru un plus de eficienţă. Pentru o autonomie ridicată, camioanele Euro 6 sunt echipate cu rezervoare pe ambele părţi, cu o capacitate de 1.080 de litri. Pe lângă deja clasica tracţiune integrală 6×6, MAN oferă şi transmisia hidrostatică, MAN HydroDrive, care, odată activată pentru puntea faţă, asigură tracţiunea necesară în orice situaţie. Ea vine şi cu multiple avantaje, cum ar fi greutatea mai mică a camionului, garda la sol obişnuită şi economia de carburant. Există şi o versiune destinată exploatărilor miniere, capabilă de transporturi de până la 250 de tone, „vârful de lance” fiind MAN TGX 41.640 8×4. Motorul său oferă un cuplu de 3.000 Nm, iar convertizorul de cuplu poate creşte cuplul la 4.740 Nm pentru porniri line chiar şi la sarcini uriaşe. Puterea de frânare continuă este de până la 900 kW pe o gamă largă de turații. În spatele cabinelor XLX și XXL sunt montate rezervorul de combustibil cu o capacitate de 960 litri, rezervorul de lichid hidraulic de 270 de litri, rezervorul de aer, rezervorul de expansiune a lichidului de răcire, ventilatorul auxiliar cu schimbător de căldură pentru lichidul de răcire și convertizorul-ambreiaj. Evident, camioanele pot fi modificate în funcţie de cerinţele clientului.