Cuvântul „aşteptare” are, la maturitate cel puţin, un sens nu prea plăcut. Suntem mereu grăbiţi, mereu avem ceva urgent de rezolvat, timpul parcă se comprimă zi de zi, aşa că rar se mai întâmplă să găsim bucuria în lucrurile mărunte. Copiii, în schimb, numără cu entuziasm zilele până când Moş Crăciun le va aduce cadourile. Zi de zi, fără să le piară măcar vreun strop bucuria din suflet, întreabă „Acum, câte zile au mai rămas?” Şi uite aşa trec zile, săptămâni şi poate chiar luni,  pe măsură ce numărul zilelor scade, zâmbetele de pe chipurile lor sunt tot mai mari, ca, într-un final, în ziua cea mare, explozia de fericire să fie fără margini. Chiar dacă nu mai este un copil, la fel i s-a întâmplat lui Silviu Sandor, cel care conduce compania Chisped Trasporti SRL din Braşov, atunci când a venit vorba despre noul Mercedes-Benz Actros, lansat anul trecut în Berlin.

„Am urmărit cu multă curiozitate prezentarea acestui nou camion. Citisem despre el în presă, lumea vorbea şi auzeam despre el tot felul de lucruri ce păreau ireale: că nu are oglinzi, că bordul este ca o tabletă, că farurile se pornesc de pe un ecran touch şi că este plin de gadget-uri. Şi pe măsură ce citeam sau vorbeam despre el, îmi creştea şi interesul pentru noul Actros, însă decizia finală a venit atunci când l-am văzut pentru prima dată <pe viu>. L-am admirat minute în şir, am urcat în cabină şi am ştiut imediat că îl voi cumpăra!”.

Şi n-a luat doar unul, ci două… „Abia comandasem cele două unităţi şi deja mă întrebam cum vor arăta în curtea noastră. Ca un copil, mă gândeam în fiecare zi la ele, anticipam mirosul de nou din cabină! Iar bucuria de a primi cheile şi de a le lua de la fabrică a fost fantastică, cred că am zâmbit tot drumul spre casă!”, mărturiseşte Silviu Sandor. Dar de ce a ales noul Actros? „Dincolo de bucuria personală, achiziţia unui camion este un lucru cât se poate de pragmatic şi trebuie să ţii cont de nişte aspecte. În primul rând, cele legate de costuri. Toate costurile! Noi avem în flotă şi modele mai vechi de Actros şi am constatat că avem nişte costuri reduse cu aceste camioane. Maşinile nu se defectează, deci nu pierdem contracte, iar consumul de motorină este mai mult decât rezonabil. Cu noul Actros, consumul de motorină va fi şi mai mic, deoarece nu mai are oglinzile laterale. Din start, vom avea parte de o economie importantă. Poate că nu pare, dar la 12.000 de kilometri parcurşi într-o lună de fiecare camion, un litru sau doi de motorină la fiecare sută de kilometri contează. Tot din experienţa cu celelalte modele Mercedes-Benz, am ajuns la concluzia că motorul de 480 de cai este cel potrivit pentru noi, aşa că am ales, din nou, acest propulsor. Apoi, am mai ţinut cont de confort şi de siguranţă, atât pentru şoferi, cât şi pentru ceilalţi participanţi la trafic. Cabina este BigSpace, deci este mare şi confortabilă, iar noul Actros este plin de sisteme care te ajută să circuli în siguranţă, asistent la frânare, asistent pentru menţinerea stabilităţii şi altele. Dar Sideguard Assist, cel care te ajută să eviţi pietonii sau bicicliştii aflaţi în unghiul mort mi se pare de-a dreptul extraordinar, aşa că unităţile au fost dotate şi acest sistem de siguranţă. Poate eşti mai obosit, poate mai grăbit şi nu eşti atent cum ar trebui. Sideguard este acolo şi te ajută la nevoie.”, mai spune Silviu Sandor.

Dar care a fost reacţia şoferilor în privinţa noului Actros? „La început, chiar când le-am adus la noi în curte, se întrebau cum se vor descurca fără oglinzi laterale. Erau sceptici şi e normal să fie, căci au muncit zeci de ani pe nişte camioane clasice, să le spunem aşa. Dar lucrurile s-au schimbat destul de repede, când au văzut de vizibilitate le oferă sistemul de camere. Acum, cei mai mulţi dintre ei spun că nici nu mai vor să audă de oglinzi! De asemenea, îi încântă foarte mult faptul că pot vedea ce se întâmplă în jurul camionului chiar şi când sunt la odihnă, cu perdelele trase. Apasă un buton şi gata, au propriul sistem de supraveghere video. Deci, e o chestiune de adaptare, de schimbare a mentalităţii şi stilului de lucru, nimic mai mult!”, povesteşte Silviu Sandor. Noile Actros nu au stat însă prea mult în curtea Chisped Trasporti… Deja străbat Europa în lung şi-n lat!