În ciuda faptului că piaţa vehiculelor comerciale grele este în scădere, Cefin Trucks, importatorul şi distribuitorului mărcii Ford Trucks în România, pare să fi avut un 2019 foarte bun. Reprezentanţii companiei anunţă o creştere a cifrei de afaceri la 63 de milioane de euro din activităţile de vânzare şi service. Procentual, această creştere faţă de 2019 înseamnă un plus de 45%.
“La finalul lui 2019, am atins o cifră de afaceri de 53 de milioane de euro din vânzarea de camioane şi 10 milioane de euro din cea de service. Comparativ, în 2018, aveam o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro pe partea de vânzare şi 8,5 din service. Aşadar, creşterea este una substanţială!”, a mărturisit Stefano Albarosa, fondator şi CEO Cefin Trucks. În anul precedent, cota de piaţă a companiei a fost de 8,1%, dar ţelul pentru 2020 este acela de a trece de 10%. Iar aici va intra în joc Ford F-MAX.
“Vânzările aproape s-au dublat anul trecut în comparaţie cu 2018. Anul acesta ne propunem să avem o creştere de 20 de procente. Pentru asta, ne vom concentra foarte mult pe vânzările de F-MAX, un model destinat transporturilor pe distanţe lungi. Este un camion echilibrat, spaţios, confortabil şi economic, care aduce un plus uriaş în orice afacere de acest tip. Investim în permanenţă în organizaţia noastră, atât în oameni, cât şi în echipamente, precum şi în dezvoltarea de noi centre de service. Astfel, în 2020, vom deschide două noi centre de acest tip.”, a mai spus Stefano Albarosa.
Un alt mare obiectiv al celor de la Cefin Trucks este menţinerea poziţiei de lider pe piaţa vehiculelor de construcţii. “Pentru al doilea an consecutiv, am reuşit performanţa de a ne menţine poziţia de lider în segmentul vehiculelor destinate construcţiilor, cu o cotă de 28,3%, precum şi în zona de vehicule municipale cu o cotă de 68,9%. Suntem mândri de această performanţă şi le mulţumim celor care au avut încredere în noi.”
În ansamblu, piaţa de vehicule comerciale noi peste 16 tone a scăzut în 2019 cu 8,9%. Nici 2020 nu se arată prea… “roz”. “Anul trecut a fost dificil, în special în partea a doua. A început bine, părea că totul este în regulă, dar apoi am avut parte de o prăbuşire a vânzărilor. De ce? Câteva dintre motive ar fi instabilitatea politică, discuţiile legate de pachetul de mobilitate şi introducerea tahografelor inteligente. Oamenii de afaceri au cumpărat camioane în prima parte a anului, iar apoi s-au cam oprit, au amânat astfel de investiţii din motivele enumerate mai devreme. Cum arată 2020 până acum? Ca să vă faceţi o idee… Luna ianuarie a acestui an este cea mai proastă din ultimii cinci ani din punct de vedere al vânzărilor!”, mai spune Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks.