Pentru cei mai mulţi, camioanele reprezintă doar un mijloc de existenţă, aşa că aspectul lor este mai puţin important. Contează să meargă şi să producă bani, aşa că eventuala lor personalizare cade pe ultimul loc. De fapt, cei mai mulţi administratori de companii de transport nici măcar nu se gândesc la asta. De cele mai multe ori, camioanele care ne mai atrag atenţia pe şosele sunt „aranjate” chiar de către şoferi, din banii lor: un bullbar, nişte proiectoare, led-uri, ceva goarne şi… cam atât!
Nu e niciun reproş, fiecare face ce vrea sau ce poate cu propriul camion. E doar o constatare… Evident, există şi excepţii, oameni care investesc mulţi bani şi timp în camioanele lor cu dorinţa de a fi „altfel” pe şosele. Iar Michele Perrotti, proprietarul companiei italiene Autotrasporti Perrotti Spa, este unul dintre cele mai bune exemple în acest sens! Fără „dar” şi „poate”, Perrotti este deţinătorul uneia dintre cele mai spectaculoase flote din Italia, dacă nu cumva din toată Europa! Şi a acceptat să îmi spună, în exclusivitate, povestea…
„Gladiatorul”, „Regina” şi „Prinţesa”
Primul camion care „a rupt gura târgului” a fost deja celebrul „Gladiator”, un Iveco S-WAY prezentat chiar la începutul anului trecut. Este vorba despre un model cu motor Cursor de 13 litri, 570 de cai putere, ultra-dotat(tapiserie din piele, kit aerodinamic, faruri LED, climă de staţionare, Connectivity Box şi o mulţime de echipamente auxiliare inteligente). În doar o săptămână, camionul a suferit o transformare totală cu ajutorul a două companii specializate în astfel de lucrări, Acitoinox şi TMT Tanks & Trailers. „Gladiatorul” a primit un desen aerograf complet care îl scoate în evidenţă imediat, jante din aliaj şi numeroase elemente din aluminiu sau inox. În acelaşi timp, semi-remorca este şi ea una deosebită, fiind special construită pentru Perrotti. Are două axe viratoare, prima şi a treia, elemente cromate(evident!) un sistem hidraulic walking-floor folosit pentru prima dată în Europa şi cântăreşte doar 7.800 de kilograme.
„Gladiatorul a fost o ambiţie personală! A fost felul meu de a demonstra tenacitatea, hotărârea şi puterea acestei companii pe care o conduc. În acelaşi timp, aceste caracteristici se regăsesc şi în noul Iveco S-WAY, aşa că pasul acesta a fost ceva firesc.”
Dar „Gladiatorul” avea să fie însă doar începutul, căci, anul acesta, Michele Perrotti a dus lucrurile şi mai departe. A adus în flota sa alte două bijuterii, tot Iveco S-WAY, „Regina” şi „Prinţesa”. La fel ca în cazul „Gladiatorului”, vorbim despre două unităţi de 570 de cai putere cu dotări de vârf. De data aceasta însă, Michele a personalizat cele două camioane în cinstea soţiei şi a fiicei sale. Alături de prima dintre ele, Michele a fondat Autotrasporti Perrotti Spa în 2008 în Lucera.
„Sunt două camioane unice, care vor fi folosite în transportul de cereale. Aceste proiecte au fost gândite de mine şi de Mimmo Silecchia, de la Arte in Studio, o companie care se ocupă de personalizarea grafică a maşinilor de curse. Regina este vopsită într-un verde cameleon, iar Prinţesa, pe care o va conduce fiica mea, Melissa, în portocaliu Antheus. Nu contează pentru mine costul unei astfel de personalizări, ci satisfacţia pe care o am văzându-le sau când oamenii le admiră pe stradă. Şoferii noştri sunt extrem de încântaţi să lucreze pe astfel de camioane şi îmi povestesc mereu cum se adună lumea prin parcări ca să le admire. Asta mă încântă, mă face extrem de fericit!, îmi umple inima de bucurie!”, mi-a mărturisit Michele Perrotti. Evident, pentru ambele camioane s-au folosit accesorii tot de la Acitoinox sau Duraccio, iar semi-remorcile au fost fabricate tot de TMT, constructor italian.
Michele Perrotti – povestea
Cum începe o asemenea pasiune pentru camioane? Ce te poate împinge să investeşti zeci de mii de euro numai în personalizări, fără să mai pui la socoteală camioanele şi semi-remorcile?
„Totul a început în 1981, pe vremea când aveam vreo 13 ani. Atunci am început să merg în curse cu tatăl meu, care înfiinţase o companie de transport prin 1964. Îmi plăcea enorm să fac acest lucru, să merg în curse cu el. Evident, când am împlinit 21 de ani, am luat categoriile necesare şi am început să plec singur în curse. Mi-am făcut debutul pe un Fiat 691 din 1974, un camion simplu, extrem de frumos şi care îmi dădea multe satisfacţii. Au fost vremuri minunate, în care am învăţat multe şi m-am dezvoltat pe acest plan. În 2008, am fondat propria-mi companie de transport, pornind pe acest drum cu două camioane. Acum, deţin 14 cap-tractoare, Iveco şi Scania, precum şi 30 de semi-remorci specializate în transportul de cereale sau în transportul de lichide alimentare.”, spune Michele.
De ce Iveco? „Folosim Iveco încă din 2016 şi, de atunci, nu m-a dezamăgit niciodată! A oferit rezultate excelente în orice condiţii, venind cu un raport calitate-preţ excelent. În plus, reţeaua Iveco ne asigură o servisare corectă şi rapidă, ceea ce contează enorm după cumpărarea camionului!”