Vă mai amintiţi de ATP Trucks Truston, camionul 8×4 produs în Baia-Mare de ATP Trucks şi testat pe infocamioane.ro în 2019? Dacă aţi uitat sau sunteţi un cititor mai nou pe site, îl găsiţi AICI: https://infocamioane.ro/2019/09/25/drive-test-cu-truston/. Revenind…

Imediat după apariţia pe piaţă, unii „specialişti” s-au grăbit şi l-au declarat „mort la naştere” pe Truston… Ba că nu mai are loc printre alte produse, ba că prea albastru, ba una, ba alta… Şi ce să vezi? Primul an pentru ATP Trucks a însemnat 50 de camioane livrate şi o cifră de afaceri de peste patru milioane de euro! Alte peste 100 de comenzi ferme din partea clienţilor, un face-lift şi… un model nou: Truston 4×2 cap-tractor, plus un autobuz electric: e-UpCity!

„Pe măsură ce am avansat cu producţia şi, mai ales, cu vânzarea, ne-am dat seama că putem mai mult de atât. Pe piaţa de profil se practică dotarea camioanelor cu cabine simple şi cât mai ieftine, dar noi putem oferi cabine moderne, de top, fără a depăşi bugetele. Cap-tractorul a venit ca un răspuns la cererea pieţei, fiind pretabil atât în domeniul construcţiilor, cât şi în transportul de mărfuri. Practic, am avut nevoie de mai puţin de doi ani pentru a veni cu un nou produs.”, a declarat Lucian Varga, directorul general ATP Trucks.

Exteriorul

Şi, uite aşa, am ajuns din nou la Baia-Mare, pentru primul test-drive de după omologarea noului Truston 4×2… Noul camion mă aştepta deja când am ajuns, dimineaţa devreme, la sediul ATP Trucks, în mijlocul curţii, înconjurat de mai multe unităţi 8×4 pregătite pentru livrarea către clienţi. Primul lucru care mi-a sărit în ochi, din nou, a fost emblema centrată, de mari dimensiuni, semn că băimărenii de la ATP Trucks se mândresc cu produsul lor. Apropo, știți ce vrea să ”însemne” emblema ATP Trucks? Este stilizarea unui cap de berbec, adică un mesaj de forță.

Următorul lucru pe care l-am remarcat a fost cât de bine îi stă în culoarea roşie, într-o nuanță închisă, care contrastează excelent cu elementele de culoare neagră de pe capotă de pe grilă și bara față. Din punctul meu de vedere, alte două mari plusuri la capitolul aspect îl reprezintă paravântul reglabil pe înălţime şi grila de admisie a aerului integrată, elemente care, dincolo de faptul că îi îmbunătăţesc aerodinamica, îi oferă şi un aer elegant. Dacă tot suntem încă la exterior, sunt de menţionat farurile cu tehnologie LED, scările antiderapante şi un rezervor cu o capacitate de 700 de litri. Tot învârtindu-mă în jurul camionului, am observat că Truston 4×2 este dotat cu doi acumulatori de 180Ah fiecare, tot marcă ATP, „Premium EFB”.

Noul Truston 4×2 are o lungime de 6.375 mm şi o lăţime de 2.550, înălţimea sa fiind de 4.000 de milimetri. Noul camion al celor de la ATP Trucks, în versiunea cu cabină „High Roof”, are un ampatament de 3.800 de milimetri şi cântăreşte 7.945 de kilograme, fiind capabil de o sarcină totală de 40.000 de kilograme. Evident, este disponibilă şi o cabină „Low Roof”, cu un singur pat.

Interiorul şi dotările

Primul lucru pe care îl remarci odată ce ai urcat scările este spaţiul pe care ţi-l oferă cabina „High Roof”. Sau senzaţia de spaţiu, dar, oricare dintre cele două ar fi, simţi că poţi să „respiri” şi că dulăpioarele sau paturile nu stau să cadă peste tine. Cu toate acestea, Truston 4×2 are spaţii de depozitare suficiente, iar culoarea bej definește aproape în întregime spațiul interior. Panoul de instrumente este unul mixt, analogic şi digital, toate informaţiile necesare fiindu-ţi oferite la îndemână. Recunosc că nu mică mi-a fost mirarea când, odată ieşit în trafic, noul Truston a început să mă „certe”… A început să îmi dea alerte vizuale şi audio că nu respect viteza indicată de semnele de circulaţie. Prima dată, aveam 35-40 într-o zonă de 30… „Ce vrea? Ei, ştie el cât e limita de viteză…” A doua oară, abia trecusem de 50 de kilometri… „Redu viteza, limita este 50 km/h!” 

Aşa mi-am dat seama că Truston a evoluat faţă de momentul în care l-am testat prima dată. Acum are mai mulţi asistenţi care nu dorm niciodată, fiind acolo mereu ca să te aducă în siguranţă acasă. Consola centrală este dotată cu un ecran tactil color imens, de unde poţi gestiona toate comenzile legate de confort: climatizare, navigaţie, conectivitate, infotainment, evaluarea stilului de conducere şi multe altele. Scaunul şoferului este pneumatic(Grammer), volanul este reglabil, îmbrăcat în piele ecologică şi cu comenzi, iar paturile sunt dotate cu saltele din spumă cu memorie. Evident, nu lipsesc pilotul automat adaptiv, atât de util în multe situaţii, senzorii de lumină sau de ploaie, precum şi numeroase prize de 12 sau 24 de volţi. Sub patul de jos vei găsi trei spaţii de depozitare destul de generoase, iar pentru o muncă mai uşoară, cabina pneumatică a noului Truston 4×2 se rabatează electric. Singurul element aparent neobişnuit este prezenţa geamurilor şi a perdelelor pe peretele posterior al cabinei. Unii vor spune că nu ar fi trebuit fost nevoie de ele… Practic însă, sunt destule situaţii când ai nevoie de mai multă lumină naturală în cabină! 

Performanţe

Noul camion de la ATP Trucks este pus în mişcare de un motor WEICHAI POWER de 12.540 cmc, care oferă 480 de cai putere şi corespunde normelor de poluare EURO 6D. Cine este WEICHAI POWER pentru cei care nu ştiu? Numărul 1 la vânzarea de motoare comerciale diesel cu o capacitate mai mare de 6.000 cmc…

Transmisia este una automatizată, dezvoltată chiar de către inginerii de la ATP, cu un nume destul de greu de ţinut minte: QH50 PTO ATP Fast AMT. Ce trebuie să ţii minte este că sunt disponibile 16 trepte în faţă şi 4 pentru mersul cu spatele, cuplul maxim oferit fiind de 2.400 Nm! Evident, nu lipsesc sistemele deja clasice de siguranţă, AEBS, ESC, ABS şi ASR, sistemul de frânare fiind unul cu disc faţă/spate WABCO. Opţional, Truston 4×2 poate fi echipat şi cu sisteme de încălzire a carburantului, de monitorizare a presiunii în roţi, climă în staţionare, kit de basculare şi priză de putere.

Cât costă? Prețul de pornire pentru versiunea Low Roof este de 68.000 de euro fără TVA, un preț mai mult decât competitiv. În combinație cu serviciile post-vânzare oferite de ATP Trucks (le găseşti puţin mai jos) şi de interesul deja manifestat, noul ATP Trucks Truston 4×2 se anunţă un succes pentru producătorul din Baia-Mare! 

ATP Trucks Truston 4×2

  • doi ani garanţie fără limită de kilometri, cu posibilitate de extindere la trei ani
  • servisarea direct la garajul clientului sau intervenţia în cel mult 24 de ore pentru reparaţie

Foto: Alex Olariu