Producătorul suedez a dezvăluit o axă spate complet nouă, integral electrică, la expoziția de transporturi IAA din Hanovra, Germania. Eliberând spațiu pentru mai multe baterii, noua e-axă oferă o autonomie și mai mare camioanelor Volvo electrice pe baterii. Volvo Trucks are cea mai extinsă ofertă de camioane electrice pe baterii din industrie, cu șase modele diferite în producție de serie. În funcție de model, autonomia poate ajunge până la 440 km cu o singură încărcare.
Noua e-axă, prezentată la târgul IAA din Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr mai mare de baterii pe camion, prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru electrificarea transporturilor de lungă distanță. Pe camioanele electrice cu celule de combustibil, care vor fi prezentate în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul adițional va fi util pentru instalarea altor componente.
„Aceasta este o adevărată revoluție pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă pentru încărcătoare rapide publice, pentru camioanele electrice, în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.
Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua e-axă în câțiva ani și va completa gama actuală de camioane electrice pe baterii. „Vom continua cu camioanele noastre versatile electrice pe baterii care sunt deja în producție. Acestea pot acoperi, în prezent, a gamă largă de aplicații de transport. În câțiva ani, vom adăuga această nouă e-axă spate pentru clienții care acoperă trasee mai lungi decât în prezent”, continuă Jessica Sandström.
Volvo Trucks are o strategie de a atinge un nivel de emisii zero canalizată în trei direcții principale, electric pe baterii, electric pe celule de combustibil și motoare cu combustie propulsate de combustibili regenerabili, cum ar fi biogazul, HVO și chiar hidrogenul „verde”.
„Sunt necesare diferite soluții tehnice pentru a combate schimbările climatice, deoarece disponibilitatea energiei și a infrastructurii de alimentare diferă de la țară la țară și de la regiune la regiune, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.