Întotdeauna i-am admirat pe cei care ştiu să meşterească, în special la maşini. Pe cei care le ţin în funcţiune sau, mai grav, le readuc la viaţă, cei care le înţeleg pe deplin şi ştiu exact „ce le doare”. În principiu, maşinile moderne, inclusiv camioanele, ştiu acum să îţi spună care este problema, dar, chiar şi aşa, e nevoie de multă pricepere şi cel puţin o pereche de mâini dibace pentru a readuce în folosinţă o maşină. De cele mai multe ori, la cât de complexe au devenit maşinile, doar intervenţia şoferului nu este de ajuns. Şi, cum „Murphy nu doarme”, în majoritatea cazurilor, camionul se va defecta tocmai când te aştepţi cel mai puţin şi în cele mai nepotrivite condiţii: cât mai departe de casă, în mijlocul pustietăţii, pe o caniculă insuportabilă sau pe un ger teribil.

Mobilitatea ridicată a camioanelor prin Europa, inclusiv a celor româneşti, şi prezenţa lor în număr mare pe şosele a dus şi la nevoia dezvoltării capacităţii de intervenţie în caz de defecţiune. Orice oră în care camionul este imobilizat înseamnă bani pierduţi, frustrare şi nervi, scăderea gradului de încredere a clienţilor, care, pe termen lung, se traduce prin sistarea unor contracte, adică tot bani pierduţi. Aşa s-a ajuns ca rolul service-urilor mobile să crească de la un an la altul. Numai că şi service-urile acestea mobile nu sunt la fel de… mobile. Unele se deplasează pe o rază de 100-150 de kilometri în jurul garajului, altele… oriunde în Europa.

Un astfel de service care bate Europa-n lung şi-n lat este condus de un român în vârstă de 32 de ani, Daniel Farău. MID Garage se numeşte şi are sediul în Franţa. Cum a apărut? Celebra vorbă românească „Nevoia te învaţă” ar putea rezuma totul, dar ar strica povestea.

Ideea unui service mobil o aveam din ţară. În România am avut prima firmă la vârsta de 22 ani şi activam în exploatări forestiere. Aici aveam o problemă majoră cu întreţinerea utilajelor şi atunci mi-am amenajat un mic service mobil în care reparam utilajele forestiere şi camioanele din firma mea. Apoi, am început să lucrez şi pentru alţii. În urmă cu 4 ani am plecat în Franţa şi am deschis acest service mobil. De ce Franţa? Pentru că primul camion pe care l-am cumpărat, un DAF XF 105, mi s-a defectat exact lângă Paris. Nu am găsit niciun atelier care să mi-l repare, aşa că am apelat la un vecin din localitatea mea, care era mutat în Franţa de vreo 20 ani. Noroc cu el, căci m-a ajutat să obţin piesele şi sculele necesare reparării. Atunci mi-am dat seama că aici românii au o problemă mare din acest punct de vedere şi mi-a venit ideea de a pune bazele unui service mobil. Atunci am investit în prima maşină de intervenţie, un Mercedes-Benz Vito, care activează şi acum.”, mărturiseşte Daniel Farău.

Cum au fost începuturile într-o ţară străină, departe de casă?  Am început activitatea cu un singur angajat, am închiriat un mic depozit pentru piese până am devenit cunoscut în zonă. Nu a fost deloc uşor pentru că nu ştiam limba franceză şi nimeni nu accepta să îmi distribuie piesele necesare. Cu toate acestea, cu răbdare şi eforturi, am reuşit să răzbim şi să ne construim un renume, să câştigăm încrederea furnizorilor şi clienţilor. Acum avem cinci angajaţi, un garaj în Nesle, clienţi fideli şi programări cu multe zile înainte. De asemenea, intervenim ori de câte ori sunte solicitaţi, fără a impune o limită de kilometri. Am avut camioane defecte la o distanţă de 1.600 de kilometri sau chiar mai mult de sediul nostru.”

Cum era de aşteptat, luna decembrie e una plină la MID Garage. Volumul de marfă transportată creşte în această perioadă şi, în plus, toată lumea se grăbeşte spre casă.

„Luna decembrie este extrem de aglomerată pentru noi şi e de înţeles să fie aşa. Toată lumea vrea ca defecţiunea să fie remediată cât mai repede, nimeni nu vrea să rateze Crăciunul sau Revelionul, nu? E o chestiune absolut normală, la fel de normal fiind ca noi să ne mişcăm foarte repede. Acum un an, chiar în ajunul Crăciunului, am avut un camion cu ambreiajul defect. Acum doi, un alt camion cu o defecţiune la una dintre roţi. Omul trebuia să predea repede camionul şi să ajungă la avion, trebuia să ajungă acasă, lângă familie. Ne-am mobilizat şi am reuşit din nou să salvăm Crăciunul! Suntem un fel de ajutoare ale Moşului, dacă vrei.”, spune râzând Daniel Farău.

Cu o idee în buzunar, multă muncă şi ceva răbdare, service-ul MID Garage a ajuns în numai cinci ani la o cifră de afaceri de 900.000 de euro în 2022. Daniel are şi un sfat pentru proprietarii de camioane: „Dacă nu decizi când trebuie făcută întreţinerea, o va face camionul în locul tău şi, cel mai probabil, va fi mult mai scump!”.