Grupul DHL comandat un total de 178 de noi camioane IVECO S-Way CNG pentru divizia sa Post & Parcel Germania, extinzându-și flota cu peste 450 de camioane CNG. Noile camioane alimentate cu bio-CNG vor reduce și mai mult amprenta de carbon a Grupului DHL și vor contribui semnificativ la decarbonizarea transportului rutier.
Dintre cele 178 de unități comandate, 161 de camioane S-Way CNG echipate cu o suprastructură tip box AD190S34/P CNG vor fi utilizate pentru distanțe mai scurte și pentru curse de o zi. Autocamioanele dispun de un șasiu standard 4×2 cu o greutate totală maximă autorizată de 19 tone, o cabină standard Active Day cu acoperiș jos și un motor CNG de 9 litri și 340 CP, conform Euro VI. Patru rezervoare de gaz cu un volum gravimetric de umplere de 80 kg pe fiecare parte sunt montate pe partea stângă și pe partea dreaptă. Cu un total de 160 kg de GNC, autocamioanele oferă o autonomie de până la 670 de kilometri.
Celelalte 17 IVECO S-Way CNG sunt echipate cu suprastructură pentru tansportul containerelor AS260S46Y/FS CM CNG și vor fi utilizate pentru transportul între hub-uri. Aceste vehicule dispun de un șasiu standard 6×2 cu axă portantă directoare, cabina spațioasă Active Space și un motor CNG de 13 litri și 460 CP, conform Euro VI. Rezervoarele de GNC au un volum gravimetric de umplere care totalizează 240 kg, ceea ce permite autonomii de până la 1.000 de kilometri.
Bio-CNG este un combustibil regenerabil și durabil, obținut din deșeuri și materiale reziduale. Utilizarea Bio-CNG va ajuta DHL să reducă semnificativ emisiile de CO2 cu până la 95% în comparație cu un camion cu motorină – și chiar va putea să obțină o amprentă de carbon negativă de până la -120%, dacă provine din gunoi de grajd. Pe lângă misiunea pe distanțe lungi, motoarelor silențioase din camioanele IVECO alimentate cu bioCNG, comparativ cu cele convenționale cu combustie internă, fac ca aceste vehicule să fie deosebit de potrivite pentru aplicații urbane și livrări pe timp de noapte, sporind astfel confortul șoferului.
Noile vehicule vor fi utilizate mai ales pentru transportul între centrele DHL și pentru ridicarea de colete de la clienți, dar și pentru livrări urbane la oficiile poștale, contribuind în mod semnificativ la decarbonizarea transportului rutier de marfă.