Volvo Trucks începe producția în serie de camioane electrice la fabrica din Gent, Belgia. Asta înseamnă că vehiculele grele electrice Volvo sunt acum construite în patru fabrici – trei în Europa și una în SUA. “Sunt încântat! Fabrica din Gent este cea mai mare din rețeaua noastră, așa că aceasta este o etapă foarte importantă. Acum și mai multe companii de transport pot trece la electricitate cu Volvo.”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Trei modele electrice diferite vor fi construite în Gent – Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX Electric. Aceste camioane pot funcționa cu o greutate totală de 44 de tone și pot fi adaptate pentru o gamă largă de nevoi de transport. „Camioanele noastre sunt foarte iubite pentru calitatea remarcabilă, siguranța, designul și confortul șoferului. Sunt foarte încântat de faptul că clienții noștri pot obține toate aceste beneficii și, în același timp, pot transporta mărfuri fără a emite CO2”, spune Roger Alm.
Fabrica din Gent este cel mai mare loc de producție Volvo Trucks, cu o capacitate anuală de aproximativ 45.000 de camioane. Camioanele electrice sunt asamblate pe aceeași platformă și linie de producție ca și camioanele pe motorină și pe gaz, într-o configurație de producție care oferă fabricii o flexibilitate ridicată atunci când vine vorba de gestionarea diferitelor variante și cerințe.

          Pachetele de baterii provin de la uzina de asamblare a bateriilor recent deschisă din Gent, situată chiar lângă linia de producție. Primul camion electric Volvo produs a ieșit pe porțile uzinei din Blainville, Franța. Un an mai târziu, amplasamentul din New River Valley, SUA, a început producția de serie a VNR Electric, proiectat pentru transport regional. Până în prezent, Volvo Trucks a preluat comenzi, inclusiv scrisori de intenție de a cumpăra, pentru aproximativ 6.000 de camioane electrice în 42 de țări de pe 6 continente.

          „Cu doar câțiva ani în urmă, mulți credeau că este imposibil să electrifice transportul cu camioane grele. Dar am decis de la început că electrificarea este calea noastră principală către zero emisii. Acum putem oferi o gamă premium de camioane electrice, gata de exploatare comercială în întreaga lume”, spune Roger Alm. „Cu toate acestea, pentru ca marea schimbare electrică să aibă loc, guvernele trebuie să acționeze acum și să ofere programe de stimulare pentru cei care investesc în noua tehnologie, cresc capacitatea rețelei electrice și, de asemenea, introduc taxe pe CO2, pentru a face transportul durabil mai competitiv.”